Palmarès

- Campió d'Espanya elit de duatló carretera 2010
- Subcampió d'Espanya elit duatló carretera 2011/2012/2013
- Campió d'Espanya júnior de triatló 2010
- Subcampió d'Espanya sub 23 de triatló 2011
- Subcampió d'Espanya sub 23 duatló de carretera 2011
- Campió de Catalunya de duatló carretera 2010/2011/2012 /2013
- Campió de Catalunya de duatló de muntanya 2011/2012/2013
- Subcampió de Catalunya de Triatló 2012
- Subcampió de Catalunya de Triatló de Muntanya 2012
- Guanyador de la Lliga Catalana de duatló de carretera 2010/2012
- Guanyador de la Lliga Catalana de duatló de muntanya 2011

dilluns, 3 de setembre del 2012

AVUI TOCA MARTA BOTSORA


PARLEM AMB MARTA BOTSORA

A manca de un parell de setmanes per el campionat d’Espanya de Triatló parlem amb aquesta Jove promesa (17 anys), que esta aconseguint un magnífica temporada en el nostre esport tant el duatló com el triatló

Per això li fem tot un seguit de preguntes per coneix a mes a fons aquesta noia

Qui es la Marta Botsora?

Una mica les teves dades personals, com arribes a Igualada, al Cerrr Igualada…..
De quins esports provens bàsicament. Vas fer surf, ……

Vaig néixer a Ucraïna i vaig venir a Igualada quan tenia entre 3 i 4 anys. El mateix any els meus pares van apuntar-me a la piscina de les comes als cursets de natació, tot i que sempre he nadat mai he competit. També faig esquí de muntanya des dels 6 anys i als 11 vaig començar a fer windsurf i una mica més tard kitesurf.
Vaig debutar corrent l'any 2010 a la cursa popular Igualada on vaig quedar 3a de la meva categoria i em vaig animar a corre.
Poc després vaig conèixer al Roger Serrano a la piscina i em va suggerir que fes alguna triatló i pocs mesos després  em vaig apuntar al Roca Running.

Com classificaries la teva temporada actual

Doncs és la primera temporada que faig sencera ja que vaig començar a fer triatló l'any passat a mitja temporada. Però estic satisfeta i si aconsegueixo un bon resultat al campionat d'Espanya, encara ho estaré més. No he començat gaire bé a les duatlons però he anat millornat considerablement. Pel que fa la triatló he millorant molt respecte l'any passat.

Has assolit els objectius que qualsevol esportista es planteja al inici de la temporada.

El primer que em vaig plantejar a l'inici de la temporada és intentar quedar de les 5 primeres en les competicions, tot i que al principi a les duatlons m'ha costat molt però a mesura que ha anat passant la temporada ho he pogut aconseguir. Em vaig proposar fer un bon resultat al campionat d'Espanya de duatló però vaig quedar 5a, crec que m'havia d'esforçar més.

Quina consideres la teva millor cursa del any
I la pitjor, perquè

La meva millor cursa ha sigut la triatló de Lloret de Mar on vaig fer podi per primer cop i amb molt bones sensacions a la cursa. Però la pitjor va ser la duatló d'Igualada on em trobava molt cansada i també al primer tram de corre vaig parar diversos cops.

Vas a Pontevedra amb algun objectiu concret ¿  top 10 ,  top 5 , aprendre del campionat, guanyadora …
A Pontevedra crec que tinc moltes possibilitats de quedar de les 5 primeres però en aquesta competició tinc molt clar que ho vull donar tot des del principi al final, poder així puc millorar el meu resultat.

Qui consideres que son les teves rivals mes importants, i que to posaran difícil a l’hora de aconseguir un bon resultat

Les meves rivals més importants són 3 principalment la Camila Alonso, la Judit Saizar i la Laura Gómez, principalment són noies que porten anys fent aquest esport i tenen molta més experiència que jo.

La preparació per aquesta prova, va per el bon camí.

Jo crec que si, mai havia entrenat tant i entrenar amb grup m'ha ajudat  molt. A part de preparar-me físicament crec que també he d'estar preparada mentalment que per mi és molt important.

Dins de aquest mon del duatló i triatló quin esport consideres que domines millor i quin es el que et costa mes ‘

Doncs realment no ho sé ja que les meus resultats a les competicions de duatló i triatló han sigut similars, sempre he fet entre les 10 primeres en les dues disciplines.

Explica una mica els teus entrenaments per aguantar la temporada de la forma que  ho estàs fent.

Els entrenaments els fa el Roger Roca i sempre segueixen una estructura. Faig  entre 3 i 4 dies de bicicleta, 4 dies de corre i entre uns 5 o 6 dies de natació. Tot i que depèn la prova que estigui preparant. Descanso com a mínim 1 dia cada dues semanes, he de reconèixer que quan vec que no em trobo amb condicions de fer un entrenament per fatiga descanso. No m'agrada entrenar massa i notar que no assimilo l'entrenament.

Et sents en forma amb molta il·lusió per fer-ho be , o ja cansada amb ganes d’acabar la temporada després de una temporada mol llarga.

Tinc unes ganes molt grans de fer-ho bé i em sento en condicions per aconseguir-ho a més és el meu primer campionat d'Espanya de triatló i em fa molta il·lusió competir-hi, però quan acabi la temporada em faré un bon descans.

Com et sents al CERRR. Et tracten be els companys.

Al CERRR em sento millor impossible, ens portem molt bé entre nosaltres i hi ha molt ambient. De fet el més divertit és quan fem sortides de bicicleta en grup o quan vam anar tots al campionat d'Espanya de Duatló que per mi ha sigut una experiència inoblidable.



La MARTA a BANYOLES