Palmarès

- Campió d'Espanya elit de duatló carretera 2010
- Subcampió d'Espanya elit duatló carretera 2011/2012/2013
- Campió d'Espanya júnior de triatló 2010
- Subcampió d'Espanya sub 23 de triatló 2011
- Subcampió d'Espanya sub 23 duatló de carretera 2011
- Campió de Catalunya de duatló carretera 2010/2011/2012 /2013
- Campió de Catalunya de duatló de muntanya 2011/2012/2013
- Subcampió de Catalunya de Triatló 2012
- Subcampió de Catalunya de Triatló de Muntanya 2012
- Guanyador de la Lliga Catalana de duatló de carretera 2010/2012
- Guanyador de la Lliga Catalana de duatló de muntanya 2011

dimecres, 29 d’agost del 2012

AQUESTA VEGADA; SERGIO BURON


A manca de un parell de setmanes per el campionat d’Espanya de Triatló parlem amb al SERGIO BURON que participarà en aquest campionat dins els grups d’edat.


Qui es el SERGIO

            Fes una petita presentació. Nom, on vius, que fas, estudies, treballes, etc  novia,,,,

Sóc el Sergio Burón, tinc 24 anys i visc a Vilanova del Camí. Estic cursant els estudis d’enginyeria de telecomunicacions, especialitat en sistemes electrònics, a la UPC de Manresa, on espero tenir el títol a principis d’any. Actualment estic treballant a l’empresa Stego d’Igualada, als matins, on sóc l’encarregat de magatzem. 
A tot això li hem de sumar la meva afició a l’esport, i també la meva relació amb la Míriam que m’anima a tot el que hem proposo.

Quina valoració fas de la temporada actual ?

Aquesta temporada faig una valoració molt positiva. Al principi de temporada, per culpa d’un parell de lesions no vaig poder assolir el nivell que m’hagués agradat a les duatlons, encara que al Campionat d’Espanya de Duatlò vaig poder arribar amb un bon nivell de forma. A partir d’aquesta competició van començar les triatlons on dins de les meves possibilitats he aconseguit magnífics resultats.

Quines curses han estat on as rendit millor i on consideres que has fallat, si s’ha donat el cas?

Les millors competicions de la temporada, han estat el classificatori pel campionat d’Espanya de triatló a Banyoles, on vaig acabar en quarta posició del meu grup d’edat, i aconseguint plaça pel Campionat d’Espanya de triatló de la setmana vinent. Una altra cursa on vaig acabar molt satisfet pel resultat aconseguit, va ser la triatló de Manresa on per primera vegada vaig aconseguir acabar en el top 50 en una triatló del circuit català.

La cursa on vaig acabar amb un mal sabor de boca va ser al Campionat d’Espanya de duatlò, on anava molt ven situat a la cursa fins a la T2, per poder acabar en el top 10, i a l’últim tram vaig patir uns problemes estomacals. A part d’això puc estar content per la temporada actual.

Com a integrant del CERRR IGUALADA, al campionat, quin objectiu et planteges en la participació de aquest campionat. Fer un desplaçament de mes de 1000 kms., hi ha algun objectiu per aconseguir. Top 10 , top 5....

El principal objectiu és disfrutar de la participació al Campionat d’Espanya. A part d’això el meu objectiu es entrar al top 10 de la prova, però crec que puc tenir series opcions per lluitar per entrar al top 5. El més important serà acabar la cursa i estat satisfer per haver donat tot el que tenia a dins.

Has estudiat els rivals que et trobaràs a la cursa

Els rivals de la cursa, crec que hi ha un parell que estan un nivell per sobre, però desprès ve un grup de 10 o 15 que tenim un nivell similar, i haurem de veure com va la cursa i esperem estar el més endavant possible.

A las acaballes de la preparació, has aconseguit el nivell de forma òptim per fer una bona cursa

Últimament he aconseguit un nivell bastant bo en les tres disciplines. He millorat bastant nedant i he aconseguit obtenir el meu millor nivell tant en bicicleta com corrent. Crec que actualment tinc un nivell de forma molt bo.

Has progressat força al nivell de natació. Això et pot ajudar a sortir amb els primers grups a la segona transició, comptant que no hi haurà mala mar doncs es la ria de Pontevedra amunt i avall on es desenvolupa la primera disciplina?

Aquest últims mesos, he dedicat especial atenció a la natació, i al final a donat els seus fruits. Crec que el circuit hem vindrà força be, al no haver mala mar. Espero poder sortir al segon o tercer grup nedant i d’aquesta manera intentar recuperar algunes posicions a la bici. Si nedo com estic nedant últimament, hauria de sortir als primers grups de natació.

Quina disciplina, de les tres que composen el triatló, natació, bici i running, et sent mes segur, i quina la veus mes complicada?

Hem sento més segur al sector de ciclisme. Es un sector on acostumo a recuperar forces posicions i on hem trobo sempre molt còmode.
La més complicada per mi sempre és la natació, al començar a practicar aquest esport fa relativament poc temps, sempre és a la disciplina a la que li tinc més respecte. Encara que poc a poc vaig agafant confiança.

Quina mena d’entrenaments has dut a terme per preparar aquest campionat. Vas assolir la classificació a Banyoles. Des de aquell moment fins ara on has incidit mes?

He incidit més en la natació, on gràcies a l’Albert Moreno i al meu tiet Ginés, he aconseguit millor en aquesta disciplina bastant.
Una setmana normal d’entrenaments en aquest últim període seria: 4 sessions de natació amb series llargues i curtes, acompanyades d’abdominals flexions i peses. 4 sessions de running amb algun dia de series, segons marqui el mister Roger Roca. I 2 o 3 sessions de bici, d’un parell d’horetes cada una.

Et trobes segur de la forma que tens aquest moment per fer un bon resultat?

Estic molt content amb l’estat de forma que arribo a aquesta competició. Crec que mai he arribat a una competició on estigui a tant bon nivell en les 3 disciplines.

Que tal el CERRR IGUALADA ?  com veus al club després de ser uns dels primers en formar- ne part, en el mon del duatlò i del triatló

Fa uns quants anys que formo part del club, i l’he vist créixer. Crec que actualment el club es troba en molt bona situació, que es pot demostrar veient la quantitat de gent que es desplaça a les competicions, com per exemple al Pont de Suert. El més important del club és que a part de tot som una colla d’amics, i a sobre tenim cracks que guanyen les curses.

Si vols afegir qualsevol comentari o pensament que tinguis, a qui tens la teva oportunitat

Crec que hem d’estar orgullosos de formar part d’aquest gran club, on tenim l’honor de comptar amb el campió del mon de duatlò, campió de Catalunya de triatló i de duatlò, i molts més. Però sobretot destacar que som una colla d’amics. Donar les gràcies a tots els que feu possible aquest club i als que compartim entrenaments i competicions ja sigui competint o animant.
SERGIO BURON en esforç

1 comentari:

Anònim ha dit...

SERGIO BURON A RIO DE JANEIRO 2016!!! QUE SE PASA TODO EL DIA ENTRENANDO!