Palmarès

- Campió d'Espanya elit de duatló carretera 2010
- Subcampió d'Espanya elit duatló carretera 2011/2012/2013
- Campió d'Espanya júnior de triatló 2010
- Subcampió d'Espanya sub 23 de triatló 2011
- Subcampió d'Espanya sub 23 duatló de carretera 2011
- Campió de Catalunya de duatló carretera 2010/2011/2012 /2013
- Campió de Catalunya de duatló de muntanya 2011/2012/2013
- Subcampió de Catalunya de Triatló 2012
- Subcampió de Catalunya de Triatló de Muntanya 2012
- Guanyador de la Lliga Catalana de duatló de carretera 2010/2012
- Guanyador de la Lliga Catalana de duatló de muntanya 2011

dissabte, 28 d’abril del 2012

AVUI CONEIXEREM A JAUME CONSOLA


Tornem a reprendre les entrevistes amb els integrants del CERRR IGUALADA. Avui parlem amb el Jaume, un xicot de Barcelona, que ens comenta una mica les seves experiències i també inquietuds de aquesta temporada.

Molt bona tarda Jaume ;

Primerament fes una petita presentació de qui ets, on vius, que fas, i alguna coseta mes, a que et dediques, tens parella, etc...

Sóc el Jaume Cónsola, tinc 30 anys, Visc i treballo a Barcelona com a Bomber de la ciutat. Vaig iniciar-me en el món dels duatlons “rebotat” del mountain Bike cap a l'any 2001!!

1.      Com afrontes la temporada 2011-2012, després ja de haver fet bona part de la duatlò de muntanya i ara enllaçar-ho amb el duatlò de carretera.

La veritat és que ja estem a punt de concloure la temporada de duatlons, només ens queda disputar el Ct. D'Espanya elit i el balanç que en faig és força positiu. En duatlons de muntanya vaig començar molt fort amb un 2n lloc a Vallfogona del Ripollès i vaig estar sempre en el Top-10, llàstima que el Ct.Catalunya vaig fer una carrera pèssima i no vaig poder lluitar per estar en posicions davanters.
Pel que fa a duatlons de carretera, doncs he anat de menys a més i content perquè sempre he estat en el Top-10 a les proves de Catalunya.

2.      Quina valoració et mereixen els circuits de duatlò tant de muntanya com de carretera

Els circuits de duatlons de muntanya em semblen molt encertats i on un bon “mountain Biker” pot destacar i demostrar les seves qualitats, que d'això és tracta.
Els de carretera, doncs la polèmica que hi va haver-hi al Febrer, crec que continua vigent... Penso que no es poden ficar 400 duatletes en una sola sortida en un recorregut per voltes o en una carretera d'anada i tornada estreta. Els circuits que més m'agraden són Vic, Banyoles, St.Guim de Freixenet.

3.      Quins son per tu els rivals que veus mes difícils de superar amb les dues disciplines i a la vegada els favorits.

                En duatlons de muntanya hi han uns clars favorits: Ever Alejandro i Joan Freixa (CERRR) i el Fransesc Freixer, Pau Zamora, Aleix Fàbregues,
                En duatlons de carretera el ventall és encara més ampli! Començant pels CERRR: Roger, Roca, Albert Moreno i Sergi Rodríguez. D'altres clubs: el Xavier Torrades que és un gran competidor, Iñaki Balldellou que aquest any està molt fort.

4.      Com et trobes al CERRR IGUALADA

Molt bé, la veritat! Tot i que venia d'un equip “rival” com era el Costa Barcelona-Maresme, des del primer moment em vaig trobar molt a gust i molt còmode.

5.      Quina opinió et mereixen els companys d’equip?

Els companys són uns cracks!! Tant a nivell personal com a nivell esportiu. Tot i que només coincidim en les competicions i en els desplaçaments a algunes curses fora de Catalunya. La opinió que em mereixen és molt bona, bon ambient, respecte i ganes de passar-ho bé fent esport!

6.      Quins projectes o proves tens especial interès aquesta temporada per fer-ho be?

De sempre, el Ct.d'Espanya de duatlò em motiva especialment, és una proba on t'has de classificar i per tant els 80-100 corredors que hi surten són tots d'un nivell altíssim! Aquest any arribo una mica millor que l'any passat però és una cursa on el desenvolupament de la mateixa és imprevisible, així que, ja veurem com es desenvolupa i que hi podem fer.

                Acabat el Ct.d'Espanya faré el debut en triatló, ja que, m'he deixat “liar” per uns amics per realitzar al Juliol l'Xterra France. Tot i que ens el                prendrem com una prova per disfrutar-la. També en tinc ganes!

7.      Quina planificació fas a l’hora de entrenar per preparar  aquestes dues disciplines?
Com a Llicenciat en Activitat Física em podria planificar molt millor la temporada, però la veritat és que, acabo entrenant bastant per sensacions i en funció de la disponibilitat de temps. Tot i això no m'escapo de les sèries, fartleks, canvis de ritme...
                Normalment combino 3-4 dies de cursa a peu i 2-3 de ciclisme, molt    poques vegades “doblo” sessió ja que, em “crema” bastant,           prefereixo fer un bon entrenament al dia! Parlant amb companys       d'afició es podria dir que “optimitzo” bastant les hores dedicades a        l'entrenament, ja que, no acostumo a fer volums massa elevats. Amb                  això no vull dir que no entreno, eh??!!

8.      Estem a 10 dies del campionat d’Espanya de duatlò. Com has preparat aquesta prova, quines possibilitats hi veus per a tu, per altres membres del equip i a nivell col·lectiu el CERRR IGUALADA

Doncs intentant millorar al màxim la cursa a peu, ja que és una prova on córrer ràpid el 1r córrer et pot representar lluitar per posicions davanteres o descartar directament d'estar al davant. De fet, la setmana passada vaig millorar la meva millor marca en 10km a la cursa bombers deixant-la en 32' 31”, això vol dir que estem en el bon camí.
A nivell personal m’agradaria millorar la meva classificació de l'any passat (18è general) però sé que serà complicadíssim i s'haurà de lluitar fins l'últim moment.
Pel que fa al CERRR anem amb un EQUIPÀS!! l'any passat se'ns va escapar el títol per tan sols 9”, penso que aquest any tenim equip per revalidar el títol, que el club va aconseguir el 2010. Començant pel Roger Roca que és un fora de sèrie, continuant amb l'Albert Moreno i Sergi Rodríguez, que els he vist tota la temporada un punt per sobre de la resta. Però lo millor de tot és que qualsevol dels demés que anem al Campionat podem fer sumar un bon temps, en cas, que  hi hagi algun contratemps! Límia, Freixa, Duarte i jo podem fer un bon paper i estar molt endavant!


9.      A banda del esport quines aficions tens mes?

                Doncs, la veritat és que m'agrada molt l'esport però la dedicació tan específica en els duatlons no em permet gaudir tan com voldria de l'esquí de muntanya o de l'escalada.

10.   Quins entrenaments estàs  fent actualment. Tens entrenador?

                No tinc entrenador, ja que, jo mateix em faig la planificació setmanal en funció dels objectius més propers.
                Per preparar el Ct.Espanya de duatlò estic treballant transicions i multi-transicions. Ahir vaig fer 1x3000m, 1x2000m, 1x1000m, 1x2000m, 1x3000m a la pista d'atletisme a ritmes d'antre 3'10”-3'30”/km amb 20' de bicicleta a ritme mig entre cada una de les sèries.

11.   Si vols afegir algun comentari, que els diries a tots els principiants de aquest esport?

Als que comencen en aquest esport, els hi diria que no s'obsessionin amb temps i marques i que segueixin el “principi de progressió” és a dir, que no pretenguin entrenar el primer any com a professionals, que vagin mica en mica sumant esforços. Evitaran d'aquesta manera lesions i possibles decepcions.
                M'agradaria agrair el suport incondicional de la Detti, la meva xicota.             Segur que l'heu vist en les curses darrera una càmera fotogràfica             intentant captar el moments més espectaculars de la prova!!
Be doncs només ens queda agrair nosaltres la col·laboració del Jaume, un home molt regular que pots comptar amb ell doncs sempre es al lloc adequat i al que li desitgem molta sort la setmana vinent a Aguilas de cara a millorar la posició del 2011, i a contribuir amb el seu esforç a que el CERRR IGUALADA, pugi al pòdium tant a nivell individual com col·lectiu.

EL JAUME en ple esforç